zaterdag 4 december 2010

Ik en Tricot....

Tricot is een fijn stofje... makkelijk aan te doen... Maar om te naaien is het wel degelijk een heel ander verhaal.
Wou ik graag het  zwierige rokje van La Fille Hella eens uit proberen, blijkt dat er ergens toch wel iets misloopt en ik weet gewoon niet waar. Mooi de beschrijving gevolgd en uitgemeten. Maar het rokje bij de bovenband al zo'n 2 keer ingenomen en nog steeds valt het gewoon over mijn billen heen.
Nu het steekt ineen, maar ik denk er gewoon eens mijn bevraging over te doen bij Ildadee. Misschien kan zij me helpen.
Ik had extra stof genomen, dus nog een beetje over en jawel net genoeg om mijn allereerste stikwerkje er toch nog op uit te proberen. Het A-lijn rokje van katoen met rits. Maar dit keer met tricot en zonder rits.
Het past beter aan, maar de bovenrand blijkt nu nog wel wat groot te zijn. Alleen zakt het dit keer dus niet over de billen heen. Het is draagbaar... :)
Ik merk nu wel dat ik toch wel eens moet gaan zien naar een stevigere machine (niet dat de mijne niet stevig is, maar tricot is niet zijn beste vriend... of mijn machine is tricot zijn beste vriend niet...). Maar het zal wel even sparen worden!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie is altijd fijn, dank je wel! :)