donderdag 26 juli 2012

Onrustig??

Of ongeduldig? Of gewoon nieuwsgierig? Of van 'ik wil de wereld nu al ontdekken'? ...

Geen idee waarom, maar ons meisje kondigde zich aan op woensdag 18 juli 2012... en werd geboren in de nacht van 19 juli 2012. Wie had dat ooit gedacht dat dit ging gebeuren? Zo'n 5,5 weken te vroeg.
Momenteel moet ze nog op de Neonatologie blijven, maar ze wordt daar verwend door de verpleegsters die ze helemaal voor haar alleen heeft. ;)
En ondertussen stoomt de papa het huis nu echt klaar. Het is precies of ons meisje wou zeggen dat we een beetje door moesten werken. Dat we het een beetje op een slakkentempo hadden gezet.

Over slakken gesproken... Ik weet nog dat ik woensdag naar Peter smste dat ik me een kreupele slak voelde... Om dan uiteindelijk zo'n 2 uurtjes later mijn water te voelen breken en naar het ziekenhuis te moeten 'spurten' met Peter.

En een uurtje daarvoor stuurde ik nog naar een vriendin (die van de trouw, vlak voor de geboorte)... dat ik me op ontploffen staan voelde. Dat mijn navel echt wel  extreem uitpuilde... En zij stuurde terug dat ze dat wel eens wou zien... Sja, euhm, een klein beetje te laat, ik kon ze echt niet meer ophouden tot eind augustus... ;)

Maar we zijn dolblij met ons meisje... Ze is sterk en ze brengt een heel ander gevoel naar boven bij ons. Ik kan niet wachten tot we ze mee naar huis mogen nemen... Ons kleine Lieselot. :)

Zo zag ik er uit op mijn verjaardag... ;) 1 dagje oud, in de couveuse.

Vandaag al een week oud en al een heel ander meisje... :)
Ze moet nog een tijdje op de neonatologie blijven, maar ze doet dat goed en ze laat heel duidelijk zien hoe sterk ze wel niet is! Zeker voor zo klein te zijn... ;)

34 opmerkingen:

  1. Van harte proficiat met jullie kleine Lieselot!
    Wat een schatje!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ook hier nog eens hip hoera voor die mooie madame!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig! Wat een mooi meisje!
    Dikke proficiat voor mama en papa !
    En nu ... genieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gefeliciteerd een prachtige dochter!
    Fijn dat alles goed is ondanks dat ze te vroeg de wereld wil gaan ontdekken :-)
    Geniet van jullie gezin

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wow, dat was vast even schrikken. Tof dat alles goed gaat. Dikke proficiat met jullie meisje!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het is echt zo'n mooi schatje ! Dikke proficiat !

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Nogmaals proficiat!

    Enneuh... Alle kindjes die geboren worden op 19 juli zijn sterke kindjes. Ik kan dat weten, want ik ben ook een van die kindjes. Een iets groter kindje al, maar toch. ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ohhh wat een mooike!! Welkom kleine Lieselot!! Dikke proficiat!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Via deze weg ook een super dikke proficiat gewenst met de geboorte van Lieselot!
    Mijn zoon is van 20 juli :)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wauw, PROFICIAT met je meisje. Twee dagen later dan ons meisje. Vruchtbare maand. Geniet er heel erg van. Dat is ook wat wij doen. En ik weet hoe snel ze groot worden en veranderen en hoop nog eff" van dat platte boeleke te kunnen genieten. hoe groot is ze? hoeveel woog ze? ben ik altijd nieuwsgierig naar.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ze is 45,5cm en woog 2,370 bij geboorte. Nu moet ze een gewicht van 2,400 halen voor ze mee naar huis mag. :) Ze weegt momenteel 2,230...

      Verwijderen
  11. Zo mooi , dikke proficiat ,geniet ervan!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Een echt S-C-H-A-T-J-E, maar dat zei ik al meerdere keren en ga ik waarschijnlijk blijven herhalen.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Proficiat met jullie mooie dochtertje. Geniet ervan en hopelijk kan ze jullie snel vervoegen!

    Lieve groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ow, dat moet schrikken zijn! Goed dat ze het zo goed doet! Ze ziet er toch vrij groot uit vind ik?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het berenrompertje is een maatje 42 en nog te groot... ;)
      Ze is 45,5cm groot... ;)

      Verwijderen
  15. Ze heeft jullie duidelijk verrast :-). Maar dat maakt dat jullie haar al een dikke maand vroeger kunnen leren kennen hé. Dikke proficiat met jullie kleine dametje!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ge hebt dat goed gedaan, Katrien, het is een supermooi meisje en inderdaad, ze ziet e na een weekje al helemaal anders uit! Nog eens proficiat :-)!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Oh, dikke proficiat. Geniet van alle momenten samen, want ze zijn snel groot.
    Mijn oudste dochter, Noor, werd 8 weken te vroeg geboren, 2320 kg en 43 cm. Het is nog steeds een echt vechtertje, een haantje de voorste. Je moet ze nu zien na zes jaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Oh, een hele dikke proficiat!!! Geniet ervan!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Proficiat! Geniet van jullie kleine schatje!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. zo'n mooi, lief, schattig meisje, goe gedaan Katrien en Peter, dikke pluim en dikke bees ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een mooi verjaardagscadeau. Proficiat.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hiep hiep hoera! Een superdikke proficiat met kleine knappe Lieselot!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Jeetje joh, wat een schrik opeens dan! Maar wat een zegen dat het allemaal goed gaat, en dat ze sterk is. Van harte gefeliciteerd met dit prachtige wondertje, geniet ervan!!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. een hele grote proficiat met jullie dochtertje! Het ziet er zo'n schatje uit! Liefs, flooke x

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Proficiat met het mooie prutsemieke!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Een dikke proficiat met de geboorte van je prachtige dochter! Wat een lief scheetje!

    Een beetje jammer dat ze niet langer kon wachten, maar hopelijk is alles ok met haar en mag ze snel naar huis.

    Mijn zoon was ook 5 weken te vroeg geboren en heeft 2 weken op neonatologie gelegen. En kijk, mijn kleine kanjer van toen amper 2,2 kg wordt op 11 augustus al 4 jaar (en weegt nu 14,5 kg, een "beetje" meer dus hihi). Het kleine fragile heeft plaats gemaakt voor stoere deugnieterij van jewelste.

    Veel genot met je kleine meid!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mercikes voor de bemoedigende woorden. ;)
      't Is echt zwaar...

      Verwijderen
  27. een heel dikke proficiat met jullie kleine meid! geniet ervan!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. net terug uit vakantie en ik lees je fantastisch bericht. Een hele dikke proficiat met jullie kleine wonder, wat is ze mooi!! Geniet van alle momenten, zelfs al die emotionele ;) het brengt wat met zich mee zo een klein prutske, maar zo de moeite waard. En dont worry, jij als nieuwe mama kan de wereld aan voor dat kleine ukje. Heerlijk, alles komt goed met zo een dutske....geniet en vooral veel fotos trekken! lieve groetjes Poppie

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie is altijd fijn, dank je wel! :)