woensdag 7 maart 2018

Toen was er Kaat... 3/03/2018

Het compleet-makertje van ons gezin. Het perfecte blaadje aan ons klavertje 4.

Ze kwam als een verrassing naar ons toe. Met mijn voorgeschiedenis werd het wel terug even een heel spannende periode. Zeker in combinatie met de opstart van het atelier en alles wat daar bij komt kijken. Maar het atelier bleek deels mijn perfecte afleiding in het zwanger zijn.

We werden terug heel strikt opgevolgd om geen situatie te krijgen zoals bij Lieselot en Thijs. We hoopten op een herhaling van Daan, maar dan nog een tikje beter.
Daan woog wat te weinig bij geboorte en dat gaf toen ook enkele kleine spanningen met zich mee.

Er werd terug zwangerschapsdiabetes bij me vastgesteld. Maar naar mijn gevoel in veel minder zware vorm dan bij Daan. Zowel bij hem als bij onze jongste spruit kwam er geen insuline aan te pas. Maar het dieet was deze keer veel beter onder controle, ik wist perfect in wat ik kon zondigen en wat ik best enkele maanden van mijn menu schrapte.

Mijn doel was om zeker niet te streng te diƫten. Want een te groot gewicht is niet ok bij een jonge baby (door middel van ongecontroleerde zwangerschapsdiabetes), maar een te laag gewicht door middel van een te streng dieet, is het ook niet.

En dan kwam de dag dat het begon te rommelen... In gang kwam. Mede dankzij de vroedvrouw die ons eventjes wat hulp boodt door een natuurlijke inleiding met olie en voetbad, drukpunten masseren op handen en voeten. Volledig ontspannen raken door de geuren en de warmte van het bad.
Nog een goede nachtrust werd me ook geschonken. Om dan 's morgens stilaan in gang te komen rond 5u30. Maar deze mama dacht niet aan bevallen. Het ging rustig, op en af... De timer er bij nemen om 8u20... We zullen wel zien binnen een uurtje wat er zou gebeuren. Dan bellen we even op het gemak naar het ziekenhuis.

Tot er om 9u20 een wee met een ferme knak kwam. Vliezen gebroken en duidelijk in gang.
Ons meisje zou komen. Om 10u20 aankomen in het ziekenhuis en om 11u07 onze jongste meid in de armen hebben. Een droom... 38w en 1d. Even lang als Daan... Maar zij bleef toch maar 3,5u langer zitten dan hij. Ze moest en zou dat record nog breken. ;)

Onze snelle meid... Kaat... 3/03/2018, 3,260kg en 49,5cm.

We zijn trots op onze bende van 4...





3 opmerkingen:

Een reactie is altijd fijn, dank je wel! :)