donderdag 7 juli 2011

En we gingen op...

zomercursus in het Doppahuis in Hasselt. Vorig jaar daar gestart met naaien... Onwennig, want zo'n machine da's toch wel iets akelig!
Ondertussen al meer zelfverzekerd naar ginder... Een jaar geleden 2 makkelijke stuks gemaakt... Dit jaar een uitdaging gezocht... en jep 't was/is een uitdaging, want 't is nog niet af.
Een hemdjurkje... Met ruches, rimpelen, knoopjes, blinde rits, ... Maar tot nu toe ben ik best trots op het resultaat (alleen moeten de mouwtjes, de kraag en de knopen er nog aan gemaakt worden...).

'k Vond het wel een goede uitdaging, want er zat veel variatie in. Dingen die ik nog niet (of maar heel zelden) had gedaan, wat puzzelwerk, knoopsbiezen (mijn angst sinds het baby-polootje), ...

Bij deze een foto van het nog niet afgewerkte resultaat... Ben benieuwd of ik het ooit ga afkrijgen en het dus nog deze zomer ga kunnen dragen...



En wat doet Bavo... terwijl je probeert foto's te nemen??



Jep proberen het lintje van het fototoestel te vangen... En als dat niet lukt, dan bijt ik toch gewoon aan de rits van je trui!

En zo trof ik die twee gisteren aan... Liever kon het niet... :)


Je moet weten dat ze meestal aan het ravotten zijn met elkaar...

5 opmerkingen:

  1. Maak die jurk maar af en show hem dan. hij ziet er nu al geweldig uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het ziet er al heel goed uit! Ons laatste naaiwerkprojectje was een bloesje, een beetje zoals jou bovenstuk van het kleedje, en daar heb ik ook heel veel van bijgeleerd.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het is echt nog al wat... ;) Maar ik heb genoten van die drie dagen frutselen aan dit jurkje. En ik heb mijn overlock leren gebruiken... Rolzoom aan de ruches, naden overlocken, ... En het rimpelen heb ik ook ontdekt, maar dat zal voor een ander keertje zijn... :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leve het Doppahuis!!
    Zeker afmaken, want je hebt heel wat technieken geleerd zie ik!
    En kittens, ze blijven een bron van inspiratie :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. daar zitten precies heel wat technieken in. Knap!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie is altijd fijn, dank je wel! :)