zaterdag 8 september 2012

Heb ik iets met katten???

Eind deze maand houden wij het doopsel en de babyborrel van ons meisje... Voor de doop zal ze het doopkleed dragen dat mijn mama ooit heeft gehaakt... Ik vind het een prachtig kleed... Enkel de knoopjes zijn aan vervanging toe... Maar op die manier krijgt het kleed er een persoonlijke touch van mij bovenop. Ik ben er allesinds trots op dat ons meisje in hetzelfde kleed als ik en haar meter gedoopt zal worden.



Op de babyborrel krijgt ze van mij een zelfgemaakt kleedje in de kleuren van haar doopsuikers. Maar omdat ik nog niet veel van naaitijdschriften en hun correctheid in kindermaten ken, maakte ik alvast een proefkleedje in maatje 56, want onze jongedame zal die maat tegen eind september hopelijk (???) hebben.
7 weken is ze nu en nog altijd past ze in dat kleine maatje 50...

En u denkt nu... Waarom die titel over 'katten'?

Makkelijk uitgelegd... Ik ging op zoek naar een leuk stofje voor dat proefkleedje... In mijn stoffenbak met kinderkatoentjes... En bij het uithalen van de stofjes, viel het mij op... Hoeveel stofjes ik met 'katten' er op heb. Het zijn er best wel veel... In totaal kwam ik op een 5-tal stofjes.
En 1 van die stofjes zou dan dus ook dienst doen als testkleedje. Da's toch al een stofje met katten minder. :)

Ik maakte het model uit de knippie 2 van 2012, overgooier nr. 6.
Het ging vlotter dan verwacht (zo tussen de voedingen, het slapen, het verzorgen, het troosten, het... u weet wel, wat er allemaal bij een baby krijgen hoort), dat kleedje maken. Zelfs met een voering en al...
Ik heb maar 2 keer een miniem stukje moeten lostornen, en dat kwam door die vervelende bochten die je bij de voering moest maken...
Nu wacht ik enkel nog op mijn bestelling bij bambiblauw (oranje knoopjes met witte polkadotjes) en Annamarieke (oranje biais met witte polkadotjes)... En het vermoeden blijkt juist... die 56 is echt nog veel te groot... Dus Lieselot... Groeien meid!

voering voorpand
voering achterpand

voorpand

achterpand

Stofje voering: Rakketak
Stofje met de katten weet ik niet meer... wel vrij zeker dat het bij Vermiljoenshop of Bambiblauw was...

12 opmerkingen:

  1. Leuk kleedje! Ik heb hetzelfde patroon gebruikt voor onze jongste, ook met doel: doop. Wel helemaal in het wit. Ik heb een tweede moeten maken, want het oorspronkelijke, daar geraakte ze van geen kanten in! Voor de zekerheid had ik in het grotere kleedje toch ook een rits achteraan gezet. Moet ik dringend eens bloggen....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat stofje, zo mooi! Heel schattig dat kleedje, en tussen ons: ik kan ook moeilijk nee zeggen tegen kattenstof :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi! Maa wat nog een mini meisje zeg :) ik heb denk ik een olifant op de
    Wereld gezet... Ze heeft eigenlijk nooit echt in een 50 gekunnen... Dat overgooiertje heb ikonlangs ookvemaak voor hè meisje van mijn vriendin!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mja prematuurtje geweest he ;)... wel leuk voor ons dat ze zo lang in die kleertjes kan... :) ze zijn niet voor niks gekocht... :)

      Verwijderen
  4. Mijn kindjes hebben ook heel lang maatje 50 gedragen. Leuk , dat die spulletjes niet na één keertje aandoen te klein zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ooh, dat kleedje zag ik ook in de Knippie! Maar bij gebrek aan baby ligt het op de goed-idee-voor-later-stapel... :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. gewoon maken voor de ooit-dochter... ;) zo heb ik hier 2 kleedjes hangen :) die nu wel ferm van pas zullen komen... eentje mt 68 en eentje mt 92 :)

      Verwijderen

Een reactie is altijd fijn, dank je wel! :)