maandag 30 oktober 2017

Perlage en broderie d'art voor Haute Couture

Ik ben het type dat graag bijleert, constant... Daar staat geen limiet op.
Creatief bezig zijn, zit me al van kinds af aan in het bloed. Als ik maar kan prullen en iets kan creëren. Gewoon genieten van het moment dat je jezelf volledig verliest in wat je aan het doen bent.
Al de rest wordt dan bijzaak... Of verdwijnt dan zelfs even uit je hoofd.
Dat is genieten voor mij!

Ik draag mooie herinneringen mee aan de naailessen in de lagere school. Toen handwerk nog wel een vak mocht zijn. Ze zouden het terug moeten brengen naar de scholen. Kinderen bloeien er van open en groeien, gaan geloven in meer mogelijkheden.

In 2010 ontdekte ik de naaimachine en sindsdien ben ik er niet meer van weg te slaan. Doorheen die 7 jaren groeide mijn nood aan uitdaging en ik blijf ze vinden.

Zo startte ik in oktober een kleine opleiding 'perlage en broderie d'art voor Haute Couture'. Ik wist ongeveer wat het was door een documentaire van Dries van Noten.
Zonder hoge verwachtingen ben ik er aan begonnen en ik heb genoten van de leerstof, de kennis en vooral de praktijk. Het is een intensief werkje, maar het geeft je zoveel voldoening...

Mijn werkstuk is nog niet af en ik hoop er binnenkort eventjes aan door te kunnen werken (drukke agenda de komende maand), maar ik geef jullie graag deze foto's al mee.






4 opmerkingen:

  1. Ben er zeker van dat het weer een prachtstukje gaat worden 😍

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Waaw, mooi ontwerpje! Is wel veel geduld voor nodig denk ik...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geduld zeker, maar ik word er eerder rustig van. Dus het geduld voel je er niet in.
    Het ontwerpje kregen we van de lesgeefster. Maar iedereen doet er haar eigen ding mee. Heel fijn... Ze geven deze cursus nog een keer in maart. ;)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie is altijd fijn, dank je wel! :)