zaterdag 24 juni 2017

Een 4-jarige en een naaimachine...

De tijd van het jaar... Een cadeautje voor de juf. Eigenlijk doen we al mee met een gemeenschappelijk klascadeautje, maar Lieselot maakt graag een tekening voor haar juf. En ik vind het dan fijn om die tekening een extra dimensie te geven. Niet gewoon op papier... Nope, wel op stof.
En die tekening verwerken we in een boodschappentas. Lekker ecologisch...

Om het dit jaar nog eens extra speciaal te maken, liet ik haar zelf achter de naaimachine kruipen. Lieselot houdt van alles wat knutselen is, fijne motoriek en frullen. Ze stelde honderden vragen tijdens het naaien... 'Voor wat dient deze knop, mama?' en 'Hoe zet je die machine nu aan en uit?' en 'Mag ik het lichtje nog eens uit doen?'

Telkens ze een speldje zag zei ze 'Nu moet je chakaboom zeggen!', of... 'Even stoppen, het speldje moet er uit.' Ik denk dat we wel 25x chakaboom gehoord hebben. Ze beleefde er enorm veel plezier van. Genoot van het zelf creëren en het vertrouwen dat ik haar er in gaf. Eindelijk mocht ze ook eens achter mama's heilige machientje. ;)

En ik genoot er van om haar bezig te zien, om haar al die vragen te horen stellen... Kinderen kunnen echt meer dan je denkt! En ik kreeg een zalig mama-dochter-momentje.








Vind je het toch maar eng om dit zelf met je kinderen te doen? Ik geef deze zomer workshops aan kinderen. Je vindt de data en onderwerpen op mijn website van Atelier Flexje. Er zijn nog enkele plaatsjes vrij, schrijf je snel in! Ik kijk er al naar uit! 



3 opmerkingen:

  1. Hehe, die Lieselot, zo gefocust! En zo'n zelfgemaakt cadeautje door een kind is tohc nog altijd het meeste waard hé! Supermooi en heel erg persoonlijk! De ontvanger zal in de wolken zijn

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mercikes Marjolein. De juf was er inderdaad zeer blij mee. :)

      Verwijderen

Een reactie is altijd fijn, dank je wel! :)