donderdag 3 februari 2011

Wie zegt dat ik niet haken kan... (al zingend a.u.b.)

Jep mijn Leuvens Stiksel werd dinsdag een Leuvens Haaksel. En ik ben trots! Het is me gelukt om me over mijn kindertrauma heen te zetten...

Om het even kort te schetsen... We kregen vroeger handwerklessen in de lagere school. Heerlijk vond ik dat... totdat we leerden haken. Verder dan de ketting kwam ik niet en hem er opzetten lukte ook al niet... Haken had ik me dus zo'n 16 jaar geleden afgezworen! Nooit meer!!

Tot dat er een tutorial verscheen over een vrolijk lente-vogeltje (en ja in die winterse dagen wil je toch wat vrolijkers om op te kijken...).
Dus het oproepje begon... Ik wil leren haken! En er waren een aantal lieve dames die dit zagen zitten!

Maar een vogeltje... dat lukt me net nog niet... Dus even rondjes oefenen...

Mijn eerste echte werkje...





 En dit is de functie...




 Niet slecht voor een beginner, al zeg ik het zelf... :)

10 opmerkingen:

  1. Waar het stiksel al niet goed voor is hè; ik heb er ook mijn jeugdtrauma ivm haken kwijtgespeeld. Proficiat met je doorzettingsvermogen! Je lapje mag er zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik wou je al vragen wat je gemaakt hebt. En zie, je publiceert het al. Ik vind het heel moedig van jou dat je voorbij je jeugdtrauma geraakt. En je kunt haken! Proficiat!
    Ik ben ondertussen aan m'n allereerste eigen ontwerp begonnen. Ik laat het ook zien van zodra het af is.
    Je ritstasje is trouwens mijn trouwe haakmetgezel in de trein!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mercikes :) bloos bloos! ;)

    @ Janusje: echt fijn dat je het zo goed kunt gebruiken! Ik ga er nu voor mezelf ook eentje maken. Weer een doel voor een ritszakje hihi...

    Ondertussen is er ook een tweede lapje af hihi... Het begint in de vingers te komen... Alleen enkele stukjes lukken nog niet goed, maar te grote doelen opleggen heeft toch geen zin he! ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wel leuk, dan kan je bnnenkort aan het vogeltje beginnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Amaai, goed geoefend :) Ik vergat vandaag mijn haakzakje mee te pakken op de trein, weer niet kunnen oefenen...Over een paar maanden maken wij ook zo'n mooi gehaakt vogeltje ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jeps :) Maar nu alleen nog maar glasonderzetters haha! :) Maar dat heeft ook zijn charme... Heb enkele kleuren wol gekocht en ga dat nu allemaal eens uitproberen hihi... :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Nog eens dankjewel voor het Secret Valentine cadeautje. Nu weet ik dat je al goed geoefend hebt ;-)!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie is altijd fijn, dank je wel! :)