De leukste uitdagingen, zijn die waarbij je meer kan doen dan enkel het stofje te kiezen. Je kan het stofje helemaal personaliseren. Dat doe ik enorm graag.
Ondertussen leerde ik zeefdrukken met de set van Bobbinhood, flock- en flexfolie zijn mij al veel langer bekend. Ik combineer graag technieken om tot een resultaat te komen.
Een geboorte is een dankbaar iets op dat vlak. Een thema waarin gewerkt kan worden om tot een product te komen.
Zo kwam de vraag of ik het volgende kaartje kon verwerken in een geboorte/turnzakje.
We kozen de stof die het beste er bij past en ik begon met het bewerken van de stof. Glitter-gouden dots van pearl flex en een gouden kroontje dat ik zeefdrukte met de set van Bobbinhood.
Puur genieten van het hele proces, vrolijk worden van het mooie resultaat... En nog gelukkiger zijn als je van je klant te horen krijgt dat het cadeautje heel erg in de smaak viel. :)
Geboorte/turnzakjes zijn te bestellen bij Atelier Flexje.
maandag 29 januari 2018
maandag 30 oktober 2017
Perlage en broderie d'art voor Haute Couture
Ik ben het type dat graag bijleert, constant... Daar staat geen limiet op.
Creatief bezig zijn, zit me al van kinds af aan in het bloed. Als ik maar kan prullen en iets kan creëren. Gewoon genieten van het moment dat je jezelf volledig verliest in wat je aan het doen bent.
Al de rest wordt dan bijzaak... Of verdwijnt dan zelfs even uit je hoofd.
Dat is genieten voor mij!
Ik draag mooie herinneringen mee aan de naailessen in de lagere school. Toen handwerk nog wel een vak mocht zijn. Ze zouden het terug moeten brengen naar de scholen. Kinderen bloeien er van open en groeien, gaan geloven in meer mogelijkheden.
In 2010 ontdekte ik de naaimachine en sindsdien ben ik er niet meer van weg te slaan. Doorheen die 7 jaren groeide mijn nood aan uitdaging en ik blijf ze vinden.
Zo startte ik in oktober een kleine opleiding 'perlage en broderie d'art voor Haute Couture'. Ik wist ongeveer wat het was door een documentaire van Dries van Noten.
Zonder hoge verwachtingen ben ik er aan begonnen en ik heb genoten van de leerstof, de kennis en vooral de praktijk. Het is een intensief werkje, maar het geeft je zoveel voldoening...
Mijn werkstuk is nog niet af en ik hoop er binnenkort eventjes aan door te kunnen werken (drukke agenda de komende maand), maar ik geef jullie graag deze foto's al mee.
Creatief bezig zijn, zit me al van kinds af aan in het bloed. Als ik maar kan prullen en iets kan creëren. Gewoon genieten van het moment dat je jezelf volledig verliest in wat je aan het doen bent.
Al de rest wordt dan bijzaak... Of verdwijnt dan zelfs even uit je hoofd.
Dat is genieten voor mij!
Ik draag mooie herinneringen mee aan de naailessen in de lagere school. Toen handwerk nog wel een vak mocht zijn. Ze zouden het terug moeten brengen naar de scholen. Kinderen bloeien er van open en groeien, gaan geloven in meer mogelijkheden.
In 2010 ontdekte ik de naaimachine en sindsdien ben ik er niet meer van weg te slaan. Doorheen die 7 jaren groeide mijn nood aan uitdaging en ik blijf ze vinden.
Zo startte ik in oktober een kleine opleiding 'perlage en broderie d'art voor Haute Couture'. Ik wist ongeveer wat het was door een documentaire van Dries van Noten.
Zonder hoge verwachtingen ben ik er aan begonnen en ik heb genoten van de leerstof, de kennis en vooral de praktijk. Het is een intensief werkje, maar het geeft je zoveel voldoening...
Mijn werkstuk is nog niet af en ik hoop er binnenkort eventjes aan door te kunnen werken (drukke agenda de komende maand), maar ik geef jullie graag deze foto's al mee.
zaterdag 24 juni 2017
Een 4-jarige en een naaimachine...
De tijd van het jaar... Een cadeautje voor de juf. Eigenlijk doen we al mee met een gemeenschappelijk klascadeautje, maar Lieselot maakt graag een tekening voor haar juf. En ik vind het dan fijn om die tekening een extra dimensie te geven. Niet gewoon op papier... Nope, wel op stof.
En die tekening verwerken we in een boodschappentas. Lekker ecologisch...
Om het dit jaar nog eens extra speciaal te maken, liet ik haar zelf achter de naaimachine kruipen. Lieselot houdt van alles wat knutselen is, fijne motoriek en frullen. Ze stelde honderden vragen tijdens het naaien... 'Voor wat dient deze knop, mama?' en 'Hoe zet je die machine nu aan en uit?' en 'Mag ik het lichtje nog eens uit doen?'
Telkens ze een speldje zag zei ze 'Nu moet je chakaboom zeggen!', of... 'Even stoppen, het speldje moet er uit.' Ik denk dat we wel 25x chakaboom gehoord hebben. Ze beleefde er enorm veel plezier van. Genoot van het zelf creëren en het vertrouwen dat ik haar er in gaf. Eindelijk mocht ze ook eens achter mama's heilige machientje. ;)
En ik genoot er van om haar bezig te zien, om haar al die vragen te horen stellen... Kinderen kunnen echt meer dan je denkt! En ik kreeg een zalig mama-dochter-momentje.
En die tekening verwerken we in een boodschappentas. Lekker ecologisch...
Om het dit jaar nog eens extra speciaal te maken, liet ik haar zelf achter de naaimachine kruipen. Lieselot houdt van alles wat knutselen is, fijne motoriek en frullen. Ze stelde honderden vragen tijdens het naaien... 'Voor wat dient deze knop, mama?' en 'Hoe zet je die machine nu aan en uit?' en 'Mag ik het lichtje nog eens uit doen?'
Telkens ze een speldje zag zei ze 'Nu moet je chakaboom zeggen!', of... 'Even stoppen, het speldje moet er uit.' Ik denk dat we wel 25x chakaboom gehoord hebben. Ze beleefde er enorm veel plezier van. Genoot van het zelf creëren en het vertrouwen dat ik haar er in gaf. Eindelijk mocht ze ook eens achter mama's heilige machientje. ;)
En ik genoot er van om haar bezig te zien, om haar al die vragen te horen stellen... Kinderen kunnen echt meer dan je denkt! En ik kreeg een zalig mama-dochter-momentje.
Vind je het toch maar eng om dit zelf met je kinderen te doen? Ik geef deze zomer workshops aan kinderen. Je vindt de data en onderwerpen op mijn website van Atelier Flexje. Er zijn nog enkele plaatsjes vrij, schrijf je snel in! Ik kijk er al naar uit!
Abonneren op:
Posts (Atom)














