woensdag 6 april 2011

Appeltjes voor de dorst?

Een tijdje terug vroeg de neef of ik zijn dochtertje eens als proefkonijn wou gebruiken... Geen probleem...
Dus de mama koos een stofje en gokt dat de maat van de dochter een 92 zal zijn tegen de zomer.
Gelukkig kwam Knippie met een leuk modelletje af... Dat zowel feestelijk als gewoon te dragen valt.
Maar ondertussen ligt dat stofje hier al van januari of februari en het heeft zichzelf nog steeds niet omgetoverd tot dat ene mooie jurkje... Dus na een goede naailes bij Ildadee (waar ik een blinde rits met voering samen met haar instak), besloot ik toch nog maar even te beginnen knippen aan het kleedje.
En natuurlijk blijft dat niet bij knippen... Omdat ik merk dat het toch wel belangrijk is (en dan verwijs ik naar mijn stikseltas) om bepaalde tekens op de stof over te nemen van het patroon... heb ik dat ook al maar gedaan.
En ja... Ik kon het niet laten om die plooikes aan de hals ook nog eens klaar te maken.
Dus het voorpand ligt al klaar om morgen verder afgewerkt te worden... Voor de knoopbiezen achteraan zal ik toch maar ergens hulp gaan zoeken (maar dat is het laatste stuk van het kleed, dus de rest kan ik al voorbereiden).

Enkele fotootjes...




 
Het stofje is best wel stevig... Daarom koos ik er ook voor om geen voering te gebruiken...
Ik ben zelf heel benieuwd hoe het gaat uitkomen... :)
Maar het gaat leuk worden, zeker met het applicatietje en de knoopjes die ik op het internet vond... :) 't Is alleen nog een beetje wachten voor ik ze heb...


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie is altijd fijn, dank je wel! :)